ដំណាក់កាលទី១ នៃគម្រោងព្រលានយន្តហោះសៀមរាប មានការសង់ផ្លូវរត់ល្បឿនលឿន និងស្ថានីយអ្នកដំណើរដ៏ធំ
- 2019-04-07 07:19:14
- ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0
ដំណាក់កាលទី១ នៃគម្រោងព្រលានយន្តហោះសៀមរាប មានការសង់ផ្លូវរត់ល្បឿនលឿន និងស្ថានីយអ្នកដំណើរដ៏ធំ
ចន្លោះមិនឃើញ
ក្នុងដំណាក់កាលទី១ នៃគម្រោងសាងសង់អាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិសៀមរាបអង្គរ គឺមានទុនវិនិយោគសរុបប្រមាណ ៨៥០លានដុល្លារ និងមានការសាងសង់ផ្លូវរត់ល្បឿនលឿន ទំហំ ៣៦០០ម៉ែត្រ គុណ ៤៥ម៉ែត្រមួយផ្លូវ និងប៉ារ៉ាឡែលសម្រាប់យន្តហោះធ្វើការហោះហើរ និងចុះចត និងចំណតយន្តហោះ ព្រមទាំងមានហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ ដែលពាក់ព័ន្ធផ្សេងៗ និងបរិក្ខារជំនួយ ស្ថានីយអ្នកដំណើរដែលមានទំហំ ៥០ពាន់ម៉ែត្រក្រឡា។
លោក Lu Yanwen បានគូសបញ្ជាក់ថា អាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិសៀមរាបអង្គរ ជាគម្រោងដ៏សំខាន់ដែលបានគាំទ្រដោយរដ្ឋាភិបាលទាំងពីរ កម្ពុជា ចិន ក្នុងគោលនយោបាយខ្សែក្រវាត់មួយ និង ផ្លូវមួយ។ ហើយនៅថ្ងៃទី ១៣ តុលា ឆ្នាំ២០១៦ Yuntouគ្រុប និង ទីស្តីការគណៈរដ្ឋមន្ត្រី នៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា បានធ្វើការចុះហត្ថលេខា ព្រមព្រៀង BOT ស្តីពីគម្រោងអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិសៀមរាបអង្គរ ក្រោមអធិបតីភាពសម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន និង លោកប្រធានាធិបតី ស៊ី ជីងពីង នៃសាធារណរដ្ឋប្រជាមានិតចិន។
លោកបានបញ្ជាក់ថា គម្រោងសាងសង់ព្រលានយន្តហោះនេះ មានចម្ងាយពីក្រុងសៀមរាប ៥១គីឡូម៉ែត្រ ដែលមានទីតាំងនៅជាប់ព្រំប្រទល់ស្រុកបី គឺស្រុកសូទ្រនិគម ស្រុកជីក្រែង និង ស្រុកស្វាយ នៅលើផ្ទៃដីសរុប ៧០០ហិកតា។ ការសាងសង់តាមស្តង់ដាររចនាបថអាកាសយានដ្ឋាន លំដាប់ថ្នាក់ទី 4E ដែលអាចប្រតិបត្តិការយន្តហោះខ្នាតធំមានលេខកូដE ។ ម៉្យាងទៀតតាមកំណើននៃចរាចរណ៍ផ្លូវអាកាសនាពេលអនាគត និងត្រូវធ្វើការពង្រីកទៅជាអាកាសយានដ្ឋានប្រភេទ4F ហើយគម្រោងនេះ ប្រតិបត្តិការតាមកម្មវិធី BOT ដែលមានការវិនិយោគដោយ Yuntou គ្រុប យូណាន វិនិយោគបរទេស និង យូណានព្រលានយន្តហោះគ្រុប ដែលបានបណ្តាក់ទុនវិនិយោគ ២២០លានដុល្លា ដើមី្បបង្កើតក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍អន្តរជាតិអង្គរ អ៊ិនវេសមេន (ខេមបូឌា) ខូអិលធីឌី (ហៅកាត់ក្រុមហ៊ុនអង្គរ) ដែលមានការទទួលខុសត្រូវចំពោះការវិនិយោគលើគម្រោងសាងសង់ និងគ្រប់គ្រងប្រតិបត្តិការ ។
លោក Lu Yanwen បន្ថែមថា រយៈពេលនៃការសាងសង់ និងប្រតិបត្តិការគម្រោងសរុប ៥៥ឆ្នាំ ហើយរយៈពេលនៃការសាងសង់ដោយរំពឹងថាប្រើរយៈពេលពី ៣ឆ្នាំទៅ៥ឆ្នាំ។ អាកាសយានដ្ឋាននេះ ក្នុងមួយឆ្នាំ អាចបម្រើសេវាកម្មភ្ញៀវទេសចរពី ៧លានទៅ១០លាននាក់។ នៅពេលបញ្ចប់គម្រោងនេះ និងបង្កើននូវសមត្ថភាពដឹកជញ្ជូននៅកម្ពុជា ឲ្យកាន់តែល្អប្រសើរជាងមុន និង ជំរុញសក្តានុពលនៃការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ច និងសង្គម ឲ្យកាន់តែមានភាពរីកចម្រើន នៅក្នុងតំបន់ ព្រមទាំងផ្តល់ផលប្រយោជន៍ដល់ការការពារប្រវត្តិសាស្ត្រអង្គរ និងបានពង្រឹងកិច្ច សហប្រតិបត្តិការសេដ្ឋកិច្ច អនុតំបន់ទន្លេឡានឆាងមេគង្គ និងការអភិវឌ្ឍបន្ថែម លើកិច្ចទំនាក់ទំនងជាមិត្តភាព និងធ្វើឲ្យ ចំណងមិត្តភាពកម្ពុជា-ចិន កាន់តែមានភាពរឹងមាំ និងជាបងប្អូនតែមួយទៀតផង៕