រដ្ឋ​មន្ត្រី​អប់រំ៖ ​បញ្ហា​ចម្បង​២ ធ្វើ​ឲ្យ​សិស្ស​កម្ពុជា រៀន​ខ្សោយ

  • 2018-12-13 02:02:50
  • ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0

ចន្លោះមិនឃើញ


លោក ហង់ ជួន ណារ៉ុន ​រដ្ឋមន្ត្រី​ក្រសួង​អប់រំ យុវជន និង​កីឡា បាន​មាន​ប្រសាសន៍​ថា ការ​បាត់​ម៉ោង​សិក្សា​ និង​គុណភាព​បង្រៀន ជា​បញ្ហា​ចម្បង​ដែល​ធ្វើឲ្យ​សិស្ស​នៅ​កម្ពុជា រៀន​ខ្សោយ​។ នេះ​បើ​យោង​តាម​មន្ទីរព័ត៌មាន​ខេត្ត​សៀម​រាប​ ចុះ​ផ្សាយ​ថ្ងៃទី​១២ធ្នូ។

ប្រសាសន៍​របស់​លោក​រដ្ឋមន្ត្រី​ ត្រូវ​បាន​ធ្វើឡើង​ក្នុង​សិក្ខា​សាលា​ផ្សព្វផ្សាយ​ ស្តីពី​លទ្ធផល​នៃ​កម្មវិធី​អន្តរជាតិ​វាយ​តម្លៃ​ការ​សិក្សា​របស់​សិស្ស​សម្រាប់​ប្រទេស​កំពុង​អភិវឌ្ឍ ហៅ​កាត់ PISA-D  នៅ​សណ្ឋាគារ​ខេមរា​អង្គរ ក្នុង​ក្រុង​សៀមរាប កាលពី​ថ្ងៃ​ទី​១២ ខែ​ធ្នូ ឆ្នាំ​២០១៨។

លោក ហង់ ជួន ណារ៉ុន ​រដ្ឋមន្ត្រី​ក្រសួង​អប់រំ យុវជន និង​កីឡា
លោក​រដ្ឋមន្ត្រី ហង់ ជួន ណារ៉ុន លើកឡើង​ថា កម្ពុជា​ត្រូវ​ការ​​វិធានការ​បន្ទាន់​ដើម្បី​ពង្រឹង​គុណភាព​អប់រំ ដូចជា សិស្ស​រៀន​ត្រួត​ថ្នាក់ សិស្ស​ចូល​រៀន​យឺត រៀន​ក្រោម​កម្រិត​ថ្នាក់​ដែល​ខ្លួន​ត្រូវ​រៀន​បើ​ធៀប​នឹង​អាយុ ការ​បាត់​ម៉ោង​សិក្សា​ដោយសារ​គ្រូ​និង​សិស្ស​មក​យឺត។ ខណៈ​ដែល​ការ​មកយឺត​របស់​គ្រូ បាន​ឆ្លុះ​បញ្ចាំង​ពី​ការ​គ្រប់គ្រង​តាម​សាលារៀន​នៅ​កម្ពុជា ដែល​ជា​កត្តាឲ្យ​សិស្ស​មករៀន​យឺត និង​កត្តា​ប៉ះពាល់​ដល់​គុណភាព​បង្រៀន និង​ការ​សិក្សា​របស់​សិស្ស។

លោក​បន្ត​ថា ​ចំនួន​ម៉ោង​សិក្សា​នៅ​កម្ពុជា ពី​បឋម​ដល់​អនុវិទ្យាល័យ ប្រហាក់ប្រហែល​នឹង​បណ្តា​ប្រទេស​ទទួល​ពិន្ទុ​ខ្ពស់​លើ​ការ​វាយ​តម្លៃ PISA ដូចជា​កូរ៉េខាងត្បូង ចិន​ម៉ាកាវ ជប៉ុន និង​សិង្ហបុរី។

លោក​រដ្ឋមន្ត្រី​មាន​ប្រសាសន៍​ទៀត​ថា លទ្ធផល PISA-D បាន​បង្ហាញ​ពី​សិស្ស​អាយុ​១៥ឆ្នាំ​នៅ​កម្ពុជា មាន​សមត្ថភាព​ខ្ពស់​ជាង​សិស្ស​អាយុ​១៥ឆ្នាំ នៅ​ប្រទេស​សេណេហ្គាល់ និង​សំប៊ី លើ​គ្រប់​មុខវិជ្ជា និង​មាន​សមត្ថភាព​លើ​មុខវិជ្ជា​គណិតវិទ្យា​ ប្រហាក់ប្រហែល​នឹង​សិស្ស​ក្នុង​បណ្តា​ប្រទេស​ចូលរួម​ក្នុង​កម្មវិធី​អន្តរជាតិ​វាយ​តម្លៃ​ការ​សិក្សា​របស់​សិស្ស​សម្រាប់​ប្រទេស​កំពុង​អភិវឌ្ឍ។

ប៉ុន្តែ​លោក​ថា ចំពោះ​អំណាន​ និង​វិទ្យាសាស្ត្រ​វិញ សិស្ស​កម្ពុជា ជា​មធ្យម​មាន​សមត្ថភាព​ទាប​ជាង​សិស្ស​នៅ​បណ្តា​ប្រទេស​ជា​សមាជិក PISA-D និង​ប្រទេស​សមាជិក​អាស៊ាន មាន​វៀតណាម ថៃ ឥណ្ឌូណេស៊ី និង​សឹង្ហបុរី ហើយ​សិស្ស​កម្ពុជា។ ​លោក​បន្ថែម​ថា សិស្ស​កម្ពុជា មាន​​វិន័យ​ល្អ​ក្នុង​ថ្នាក់រៀន ស្តាប់​គ្រូ មិន​ឡូឡា​ ប្រសើរ​ជាង​សិស្ស​នៃ​ប្រទេស​ជា​សមាជិក PISA-D និង OECD ជាពិសេស​ពួកគេ​ភាគច្រើន​បង្ហាញ​ពី​ទស្សនៈ​វិជ្ជមាន​ចំពោះ​គ្រូបង្រៀន​។

លោក ហង់ ជួន ណារ៉ុន មាន​ប្រសាសន៍​ថា កម្ពុជា​បាន​ចូលរួម​ក្នុង​កម្មវិធី​អន្តរជាតិ​វាយ​តម្លៃ​ការ​សិក្សា​របស់​សិស្ស​សម្រាប់​ប្រទេស​កំពុង​អភិវឌ្ឍ ហៅ​កាត់​ថា PISA-Dក្នុង​ឆ្នាំ​២០១៦ ដែល​ជា​គម្រោង​តែមួយ​គត់​ផ្ដួចផ្ដើម​បង្កើត​ឡើង​ ដោយ​អង្គការ​សហ​ប្រតិបត្តិការ​សេដ្ឋកិច្ច​ និង​អភិវឌ្ឍ ហៅ​កាត់​ថា OECD និង​ដៃ​គូ​អភិវឌ្ឍន៍​មួយចំនួន​ទៀត។ គម្រោង​នេះ មាន​​បំណង​ធ្វើ​តេស្ត​វាយ​តម្លៃ​ការ​សិក្សា​របស់​សិស្ស​សម្រាប់​ប្រទេស​ចំណូល​ទាប និង​មធ្យម ដែល​​រួមចំណែក​ក្នុង​ការ​ពិនិត្យ​តាមដាន​គោលដៅ​អប់រំ​ជា​សកល​ ទាក់ទង​ទៅ​នឹង​គោលដៅ​អភិវឌ្ឍន៍​ប្រកប​ដោយ​ចិរភាព​៕

អត្ថបទ៖ លាភ.

អត្ថបទថ្មី
;