លោក ឃួង ស្រេង ជំរុញឱ្យថៅកែ រើរោងចក្រ-សហគ្រាស ទៅដាក់នៅតាមបណ្តោយផ្លូវក្រវាត់ក្រុងទី៣វិញ
- 2019-01-24 02:00:00
- ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0
លោក ឃួង ស្រេង ជំរុញឱ្យថៅកែ រើរោងចក្រ-សហគ្រាស ទៅដាក់នៅតាមបណ្តោយផ្លូវក្រវាត់ក្រុងទី៣វិញ
ចន្លោះមិនឃើញ
លោក ឃួង ស្រេង អភិបាលរាជធានីភ្នំពេញ បានលើកទឹកចិត្តឱ្យថៅកែរោងចក្រ សហគ្រាសទាំងអស់ ពិចារណារើរោងចក្រ សហគ្រាស ឬឃ្លាំងរបស់ខ្លួន ទៅដាក់នៅតាមបណ្តោយផ្លូវក្រវាត់ក្រុងទី៣នេះវិញ ដើម្បីសម្រួលការដឹកជញ្ជូនទំនិញ។
លោក ឃួង ស្រេង បានបញ្ជាក់ឱ្យដឹងកាលពីរសៀលថ្ងៃទី២២ ខែមករា ឆ្នាំ២០១៩ថា ផ្លូវក្រវាត់ក្រុងទី៣ បម្រើប្រយោជន៍ធំបំផុត គឺបញ្ចៀសចរាចរណ៍ ក្នុងរាជធានីភ្នំពេញ។ ផ្លូវក្រវាត់ក្រុងទី៣នេះ គឺជាផ្លូវយុទ្ធសាស្ត្រដ៏សំខាន់មួយក្នុងការដឹកជញ្ជូនតភ្ជាប់ពីបណ្តាខេត្តនានាមករាជធានីភ្នំពេញ ហើយផ្លូវនេះត្រូវបានបើកការដ្ឋានសាងសង់កាលពីថ្ងៃទី១៤ ខែមករា ឆ្នាំ២០១៩កន្លងទៅថ្មីៗនេះ ក្រោមអធិបតីភាពសម្តេច ហ៊ុន សែន នាយករដ្ឋមន្ត្រី។
ជាមួយគ្នានេះ លោកអភិបាលបានលើកឡើងថា ក្រោយពេលផ្លូវក្រវាត់ក្រុងទី៣សាងសង់រួចរាល់នៅអំឡុងឆ្នាំ២០២១ នឹងលែងឱ្យរថយន្តកុងតឺន័រ ឬរថយន្តធំៗ ចូលរាជធានីភ្នំពេញទៀតហើយ។
ផ្លូវក្រវាត់ក្រុងខ្សែទី៣ (ផ្លូវជាតិលេខ៤-ផ្លូវជាតិលេខ១) ស្ថិតនៅក្នុងភូមិសាស្ត្ររាជធានីភ្នំពេញ និងខេត្តកណ្តាល ដែលមានប្រវែងសរុបជិត ៥៣គីឡូម៉ែត្រ។ ក្នុងនោះឆ្លងកាត់ភូមិសាស្រ្តរាជធានីភ្នំពេញជាង១៥គីឡូម៉ែត្រ និងឆ្លងកាត់ភូមិសាស្រ្តខេត្តកណ្តាលប្រវែងជិត ៣៨គីឡូម៉ែត្រ ដែលមានចំណុចចាប់ផ្តើមពីគីឡូម៉ែត្រ ១៤+១០៥ នៃផ្លូវជាតិលេខ៤ និងចំណុចចុងបញ្ចប់នៅគីឡូម៉ែត្រ ២៤+៨៤០ នៃផ្លូវជាតិលេខ១។
បើតាមលោក ឃួង ស្រេង ផ្លូវនេះមានទំហំទទឹង២៧ម៉ែត្រ សម្រាប់ទីប្រជុំជន ហើយសម្រាប់ក្រៅ ទីប្រជុំជន វិញមានទំហំទទឹងផ្លូវ ២៥ម៉ែត្រ។ ផ្លូវនេះនឹងមានដាក់អំពូលបំភ្លឺផ្លូវសម្រាប់ កំណាត់ផ្លូវក្នុងក្រុង និងដើមឈើលម្អសម្រាប់កំណាត់ផ្លូវក្រៅក្រុង។ ផ្លូវក្រវាត់ក្រុងទី៣ នឹងមានសាងសង់ស្ពានអាកាសឆ្លងកាត់ចំនួន ០៤កន្លែង (ឆ្លងកាត់ផ្លូវជាតិលេខ៤ លេខ៣ លេខ២ និងលេខ២១) ប្រវែងសរុប ១០០០ម៉ែត្រ។
ទន្ទឹមនឹងនោះ ក៏មានការសាងសង់ស្ពានឆ្លងកាត់ទន្លេបាសាក់០២កន្លែង នៅកោះអន្លង់ចិន ដែលមានប្រវែងសរុប ៩៩៦ម៉ែត្រ ក្នុងនោះស្ពានទន្លេបាសាក់ខាងកើតប្រវែង ៦៣០ម៉ែត្រ និងស្ពានទន្លេបាសាក់ខាងលិចប្រវែង៣៦៦ម៉ែត្រ។ សាងសង់ស្ពានមធ្យម និងខ្លីចំនួន ០៦កន្លែង និងលូគ្រប់ប្រភេទ ១១៣កន្លែង។
សូមបញ្ជាក់ថា គម្រោងសាងសង់ផ្លូវនេះចំណាយថវិកាសរុបប្រមាណ ២៧៣លានដុល្លារ ដែលជាហិរញ្ញប្បទានសម្បទានពីរដ្ឋាភិបាលចិន ហើយរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា ចូលរួមថវិកាបដិភាគសម្រាប់ ការដោះស្រាយផលប៉ះពាល់ ការបោសសម្អាតមីន និងយុទ្ធភណ្ឌមិនទាន់ផ្ទុះជាដើម។ ផ្លូវដែលជាសរសៃឈាមសេដ្ឋកិច្ចដ៏សំខាន់មួយខ្សែនេះ នឹងប្រើរយៈពេលសាងសង់ចំនួន ៤២ខែ គ្រោងបញ្ចប់នៅខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២១៕