វ័ណ្ឌក​នឹង​បំណុល​ច្រើន​ពេក ឡាវ​ប្រគល់​ភាគ​ហ៊ុន​រដ្ឋ​ដ៏​ធំ​មួយ​នេះ​ឲ្យ​ចិន

  • 2020-09-07 06:17:12
  • ចំនួនមតិ 549 | ចំនួនចែករំលែក 1266

ចន្លោះមិនឃើញ


ការ​គ្រប់គ្រង​ភាគហ៊ុន​ធំ​នៃ​​បណ្ដាញ​អគ្គិសនី​រដ្ឋ​រប​​ស់​​ឡាវ នឹង​ត្រូវ​ប្រគល់​ឲ្យ​ក្រុមហ៊ុន​ចិន​កាន់កាប់ ព្រោះ​​ប្រទេស​អាស៊ាន​មួយ​នេះ​កំពុង​​វ័ណ្ឌក​ជាមួយ​បំណុល​សង​គេ​​មិន​ទាន់​បាន។ នេះ​បើ​យោង​តាម​ការ​ចុះ​ផ្សាយ​របស់​សារព័ត៌មាន​ Reuters។

កិច្ចព្រមព្រៀង​ថ្មី​នេះ​ធ្វើ​ឡើង​កាល​ពី​ថ្ងៃ​ទី​១ ខែ​កញ្ញា ឆ្នាំ​២០២០ រវាង​ក្រុមហ៊ុន​រដ្ឋ​ឡាវ Electricite du Laos (EdL) ជាមួយ​ក្រុមហ៊ុន​ចិន China Southern Power Grid Co,។ ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​កិច្ច​ព្រមព្រៀង​ឡាវ-ចិន ក៏​មាន​អ្នក​រិះគន់​មួយ​ចំនួន​ផង​ដែរ ដែល​បាន​ចោទ​រដ្ឋាភិបាល​ក្រុង​ប៉េកាំង​ថា​បាន​ប្រើប្រាស់​ "អន្ទាក់​បំណុល​បែប​ការទូត" ដើម្បី​កេង​ចំណេញ​ទៅ​លើ​បណ្ដាប្រទេស​ដែល​មិន​មាន​លទ្ធភាព​សង​បំណុល​​ក្នុង​កម្ចី​ពី​មហាយក្ស​​​ចិន​សម្រាប់​​គំនិត​ផ្តួចផ្ដើម​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ "ខ្សែក្រវាត់​មួយ​និង​ផ្លូវ​មួយ"។

ម្ចាស់​បំណុល​ធំ​របស់​ឡាវ​គឺ​ចិន។ កត្តា​នេះ​ហើយ​នឹង​ជំរុញ​ឲ្យ​​ចំណង​រវាង​ប្រទេស​ដ៏​តូច​នៅ​អាស៊ាន​នេះ​​នឹង​ខិត​កាន់​តែ​កៀក​ទៅ​នឹង​​ប្រទេស​ចិន​បន្ថែម​មួយ​កម្រិត​ទៀត។

ក្រុមហ៊ុន​​អគ្គិសនី​ថ្មី​រវាង​ឡាវ​និង​ចិន មាន​ឈ្មោះ​ថា Electricite du Laos Transmission Company Limited (EDLT) ហើយ​ថាមពល​អគ្គិសនី​ដែល​​ផលិត​បាន​នឹង​ត្រូវ​​បម្រើ​ការ​នៅ​ក្នុង​គម្រោង​អភិវឌ្ឍន៍​ស្នូល​របស់​ប្រទេស​ឡាវ។ EDLT នឹង​ដំណើរការ​ក្រោម​ច្បាប់​គ្រប់គ្រង​​នៃ​រដ្ឋាភិបាល​ឡាវ ប៉ុន្តែ​បច្ចេកទេស​នឹង​យក​តាម​ក្រុមហ៊ុន​ចិន​ ដោយ​ផ្អែក​លើ​​ភាព​រឹងមាំ​នៃ​ហិរញ្ញវត្ថុ ក៏​ដូចជា​បទ​ពិសោធន៍​ចាស់ទុំ​នៃ​ការ​សាងសង់ និង​គ្រប់គ្រង​​បណ្ដាញ​អគ្គិសនី។

ចំពោះ​រឿងរ៉ាវ​ថា​ហ៊ុន​ប៉ុន្មាន​ត្រូវ​បែងចែក​នោះ មិន​ត្រូវ​បាន​ក្រុមហ៊ុន ឬ​រដ្ឋាភិបាល​នៃ​ប្រទេស​ទាំង​២ បង្ហើប​​បង្ហាញ​ឲ្យ​ដឹង​ឡើយ។ យ៉ាង​ណា​មិញ បើ​តាម​ស្ថានទូត​ចិន​​​ប្រចាំ​ប្រទេស​ឡាវ បាន​រៀបរាប់​ថា ឡាវ​នៅ​តែ​មាន​សិទ្ធិ​អាច​ទិញ​យក​ចំណែក​ហ៊ុន​ម្ដង​បន្តិចៗ​បាន​នៅ​កំឡុង​ពេល​ដំណើរការ​គម្រោង។

សារព័ត៌មាន​រដ្ឋ​ឡាវ Vietiane Times បាន​ចុះ​ផ្សាយ​ថា​ ក្រោយ​កិច្ច​ព្រមព្រៀង នា​ពេល​អនាគត​​ក្រុមហ៊ុន EDLT នឹង​វិនិយោគ​​ប្រមាណ ២​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​សម្រាប់​បណ្ដាញ​អគ្គិសនី​ក្នុង​ស្រុក និង​អន្តរជាតិ។

នា​ពេល​កន្លង​ទៅ ឡាវ​បាន​ចំណាយ​​លុយ​​យ៉ាង​សម្បើម​ទៅ​លើ​គម្រោង​វារីអគ្គិសនី ដែល​ភាគ​ច្រើន​មាន​ចិន​ជា​ផ្ដល់​កញ្ចប់​​ថវិកា​ឲ្យ ក្នុង​គោល​បំណង​ក្លាយ​ខ្លួន​ជា "ធុង​អាគុយ​នៃ​​អាស៊ី​អាគ្នេយ៍"។ ប៉ុន្តែ​គម្រោង​ទាំង​នោះ បូករួម​​ទាំង​គម្រោង​ផ្លូវ​រថភ្លើង​ល្បឿន​លឿន​របស់​ចិន បាន​ទាញ​ទម្លាក់​ប្រទេស​ឡាវ​ទៅ​វិញ​ឲ្យ​ធ្លាក់​នៅ​ក្នុង​រណ្ដៅ​បំណុល​រើ​ខ្លួន​មិន​រួច។

សូម​បញ្ជាក់​ថា ធនាគារ​ពិភពលោក ធ្លាប់​ប៉ាន់ស្មាន​កាល​ពី​ខែ​មិថុនា​កន្លង​ទៅ​ថា កម្រិត​បំណុល​ឡាវ​នឹង​កើន​ដល់ ៦៨% នៃ​ផលិតផល​ក្នុង​ស្រុក​សរុប នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០២០​នេះ ខណៈ​ដែល​ឆ្នាំ​២០១៩​​មុន មាន​ត្រឹម ៥៩%៕​

ប្រភព៖ Bangkokpost ប្រែ​សម្រួល៖ ឈាង.

;