៤ ចំណុច​​ ពី​រឿង​អាស្រូវ​ទិន្នន័យ​​របស់​ Facebook

  • 2018-03-23 06:19:20
  • ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0

ចន្លោះមិនឃើញ


Facebook បាន​ផ្ទុះ​ចេញ​រឿង​អាស្រូវ​ដ៏​ធំ​មួយ​​នៅ​ក្នុង​សប្ដាហ៍​នេះ​ ដែល​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​តម្លៃ​ហ៊ុន​របស់​បណ្ដាញ​សង្គម​យក្ស​នេះ​ធ្លាក់​ចុះ​ ៧% ភ្លាមៗ​ ក្រោយ​ពី​កាសែត​ New York Times របស់​អាមេរិក​ និង​កាសែត​ The Guardian របស់​អង់គ្លេស​ បាន​ចេញ​ផ្សាយ​ព័ត៌មាន​អំពី​​ការ​ប្រមូល​យក​ទិន្នន័យ​ដែល​ខុស​សីលធម៌​របស់​បណ្ដាញ​សង្គម​នេះ។

ខាង​ក្រោម​នេះ​ជា​រឿង​ធំៗ​ ៤ ចំណុច​ដែល​អ្នក​គួរ​ដឹង​អំពី​រឿង​អាស្រូវ​របស់​ Facebook ៖

១​. ទិន្នន័យ​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​ ៥០ លាន​នាក់​បាន​បែក​ធ្លាយ​

Facebook បាន​អនុញ្ញាត​ឲ្យ​មាន​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​ដែល​​​មិន​សមរម្យ​​នៃ​ទិន្នន័យ​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​ចំនួន​ដល់​ ៥០ លាន​គណនី ដើម្បី​ជា​ប្រយោជន៍​​​ដល់​​​បេក្ខភាព​ឈរ​ឈ្មោះ​បោះឆ្នោត​​ ​លោក​ Ted Cruz និង Donald Trump ​​នៅ​អំឡុង​ការ​បោះឆ្នោត​ក្នុង​សហរដ្ឋអាមេរិក​ ឆ្នាំ​ ២០១៦។ មាន​ការ​បង្ហាញ​ថា​​បក្ស​របស់​លោក​ Trump បាន​ផល​ប្រយោជន៍​ពី​ការ​ប្រមូល​យក​ទិន្នន័យ​នេះ​ច្រើន​ជាង​គេ។

២​. ទិន្នន័យ​​ត្រូវ​បាន​ប្រើ​ដើម្បី​​ឲ្យ​ការ​បោះ​ឆ្នោត​នៅ​អាមេរិក​ កាន់​តែ​មាន​ឥទ្ធិពល​

Cambridge Analytica ជា​ក្រុមហ៊ុន​​ស្ថិត​ចំ​កណ្ដាល​នៃ​រឿង​អាស្រូវ​នេ។ ក្រុមហ៊ុន​នេះ​ ត្រូវបានបង្កើត​នៅ​ឆ្នាំ​ ២០១៤ ​ដោយ​ធ្លាប់​បាន​អនុវត្ត​យុទ្ធនាការ​​តាម​តំបន់​មួយ​ចំនួន ប៉ុន្តែ​​ពេល​អនុវត្ត​យុទ្ធនាការ​ថ្នាក់​ជាតិ​​ទូទាំង​ប្រទេស​ ក្រុមហ៊ុន​នេះ​ត្រូវ​ការ​​​ចូល​ឲ្យ​កាន់​តែ​កៀក​ដល់​អ្នក​បោះ​ឆ្នោត​ និង​ផ្សព្វផ្សាយ​ដល់​ពួក​គេ​ជា​ពិសេស។

Facebook បាន​ជួយ​ឲ្យ​​ក្រុមហ៊ុន​នេះ​​ចូល​ដល់​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​ជា​ច្រើន​ រួម​ទាំង​មិត្តភ័ក្ដិ​លើ​បណ្ដាញ​សង្គម​របស់​ពួក​គេ​ទៀត​ផង។ គេ​អាច​ធ្វើ​បែប​នេះ​បាន​តាម​រយៈ​អ្នក​ស្រាវជ្រាវ​នៅ​សកលវិទ្យាល័យ​មួយ​រូប​ មាន​ឈ្មោះ​ថា​ ​Aleksandr Kogan ដែល​បាន​​បង្កើត​​កម្មវិធី​​ល្បង​ប្រាជ្ញា​​មួយ​ ដោយ​អាច​ឲ្យ​រូប​គេ​យក​បាន​ទិន្នន័យ​អ្នក​​ប្រើ​ប្រាស់​ Facebook បាន​ខ្ទង់​ ១០ លាន​នាក់​ តាម​រយៈ​ការ​ភ្ជាប់​គណនី​ Facebook ជា​មួយ​កម្មវិធី។ ក្រោយ​មក​ទៀត​ Kogan ក៏​បាន​ចែក​រំលែក​ទិន្នន័យ​នេះ​ជា​មួយ​នឹង​ក្រុមហ៊ុន​ ​​​​​​​​​Cambridge Analytica។

៣. អតីត​បុគ្គលិក​ផ្ទៃ​ក្នុង​ Facebook និយាយ​ថា​ការ​ប្រមូល​យក​ទិន្នន័យ​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​នេះ​ធ្វើ​ឡើង​ជា​ទៀត​ទាត់​

អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​ Facebook ជា​ច្រើន​តែង​តែ​ឃើញ​​ការ​ផ្សាយ​ពាណិជ្ជកម្ម​ដែល​ស៊ី​គ្នា​នឹង​​អ្វី​ដែល​ពួក​គេ​បាន​បង្ហោះ ចំណូល​ចិត្ត​ និង ចំណុច​មួយ​ចំនួន​ទៀត។ បន្ថែម​ពី​នេះ​ នៅ​ពេល​ដែល​ពួក​គេ​ Log In ចូល​កម្មវិធី​ដទៃ​ដោយ​ប្រើ​គណនី​ Facebook កម្មវិធី​ទាំង​នោះ​នឹង​អាច​យក​ទិន្នន័យ​ពី​គណនី​ពួក​គេ​បាន។ នេះ​ជា​ទម្រង់​មួយ​នៃ​ការ​ប្រមូល​យក​ទិន្នន័យ​ដែល​ Facebook អនុញ្ញាត​ឲ្យ​កម្មវិធី​ដទៃ​មាន​សិទ្ធ​យក​ទិន្នន័យ​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់។

អតីត​បុគ្គលិក​ផ្ទៃ​ក្នុង​ Facebook ឈ្មោះ​ Sandy Parakila បាន​ចេញ​មុខ​និយាយ​ថា​ ដំណើរ​ការ​នេះ​តែង​ធ្វើ​ទៅ​ជា​ប្រចាំ​នៅ​ Facebook។ លោក​បន្ថែម​ថា​​​អ្នក​កាន់​តំណែង​ជាន់​ខ្ពស់​ប្រចាំ​ Facebook ​ដែល​កំពុង​ធ្វើ​ការ​នៅ​ Facebook នៅ​ឡើយ​ បាន​ដឹង​ពី​បញ្ហា​នេះ​​ដែរ​​ ប៉ុន្តែ​ពួក​គេ​មិន​អាច​ធ្វើ​អ្វី​បាន​លើស​ពី​នេះ។

៤. Mark Zuckerberg បាន​ចេញ​មុខ​និយាយ​ពី​រឿង​អាស្រូវ​នេះ

ស្ថាបនិក​ Facebook បាន​ចេញ​មុខ​បង្ហោះ​សារ​លើ​​គណនី​ Facebook របស់​ខ្លួន​​កាល​ពី​ម្សិលមិញ​ថា​ ៖ ”Facebook មាន​តួនាទី​​ការពារ​ទិន្នន័យ​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​ ហើយ​ប្រសិន​បើ​ការពារ​មិន​បាន​ មាន​ន័យ​ថា​ យើង​មិន​សម​នឹង​បម្រើ​អ្នក​នោះ​ទេ"។ បន្ថែម​ពី​នេះ​ Markក៏​បាន​ចេញ​មុខ​សុំ​ទោស​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​លើ​ប៉ុស្តិ៍​ទូរទស្សន៍​CNNផង​ដែរ៕​

ចុចអាន​អត្ថបទ​ទាក់ទង៖

---> Sabay ត្រូវការរើស Accounting Manager ។ បើមានចំណាប់អារម្មណ៍ដាក់ CV មក hr@sabay.com ឬចូលទៅកាន់ https://goo.gl/AsCd4N

អត្ថបទ៖ សុខហេង

អត្ថបទថ្មី
;