ក្រសួងប្រៃសណីយ៍ ត្រៀមថវិកា ១០ មុឺនដុល្លារក្នុងមួយឆ្នាំសម្រាប់ Creator ផលិត Content អប់រំ
- 2021-09-03 06:36:29
- ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0
ក្រសួងប្រៃសណីយ៍ ត្រៀមថវិកា ១០ មុឺនដុល្លារក្នុងមួយឆ្នាំសម្រាប់ Creator ផលិត Content អប់រំ
ចន្លោះមិនឃើញ
ឯកឧត្តម ជា វ៉ាន់ដេត មានប្រសាសន៍ថា៖ “ក្រសួងប្រៃសណីយ៍ និងទូរគមនាគមន៍បានត្រៀមថវិកាចំនួន ១០ម៉ឺនដុល្លារ ក្នុងមួយឆ្នាំ សម្រាប់ផ្ដល់ជូនដល់ក្រុមហ៊ុនឌីជីថលមេឌៀ និងអ្នកផលិតមាតិកាទាំងឡាយណាដែលមានគំនិតផលិតមាតិកាដែលផ្តល់នូវការអប់រំ និងប្រយោជន៍ផ្សេងៗក្នុងសង្គម។” នេះជាប្រសាសន៍លើកឡើងរបស់រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងប្រៃសណីយ៍និងទូរគមនាគមន៍ ក្នុងអំឡុងពេលរៀបចំសិក្ខាសាលាស្ដីអំពី “បញ្ហាប្រឈម និងឱកាស សម្រាប់អ្នកផលិតមាតិកាឌីជីថលក្នុងប្រទេសកម្ពុជា” កាលពីថ្មីៗនេះ។
លោកបានបន្ថែមទៀតថា “មាតិកាឌីជីថលនេះ អាចផ្តល់នូវផលប៉ះពាល់វិជ្ជមាន ដល់ការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចនិងសង្គម។ ជាពិសេសការផ្តល់ព័ត៌មានខ្លះ ធ្វើឱ្យប៉ះពាល់ដល់វប្បធម៌ សិល្បៈ និងប្រពៃណីជាដើម។
ជាការគិតគូរវែងឆ្ងាយ ក្រសួងនឹងបន្តដាក់ចេញនូវកម្មវិធីគាំទ្របណ្តុះបណ្តាល និងលើកទឹកចិត្តដល់ការផលិតមាតិកាឌីជីថលនៅកម្ពុជា អំណោយផលដល់ការធ្វើសកម្មភាព និងស្វែងរកប្រាក់ចំណូល ដែលមានសក្តានុពលគាំទ្រដល់ការការបង្កើតនូវធុរកិច្ចថ្មីឌីជីថល និងការអភិវឌ្ឍ សេដ្ឋកិច្ចនិងសង្គមឌីជីថលនៅកម្ពុជា។
មាតិកា ឬខ្លឹមសារឌីជីថល (Digital Contents) ត្រូវបានចាត់ទុកជាផ្នែកមួយដ៏សំខាន់រួមចំណែកដល់ការកសាងសេដ្ឋកិច្ចនិងសង្គមឌីជីថល មានជាអាទិ៍ ការចូលរួមបង្កើននូវតម្លៃបន្ថែមលើសកម្មភាពពាណិជ្ជកម្ម ធុរកិច្ច ទេសចរណ៍ជាដើម ព្រមទាំងការបង្កើននូវអន្តរសកម្ម តាមប្រព័ន្ធឌីជីថលក្នុងសង្គម តាមរយៈការផ្តល់នូវការកម្សាន្ត និងព័ត៌មាន លើប្រភេទប្រភេទ មាតិកាកំសាន្ត (Entertainment) បច្ចេកវិទ្យា (Technology) ការបង្ហាត់បង្ហាញ (Tutorial & How to) ការផ្សងព្រេង និងដំណើរកំសាន្ត (Adventure & Travel) វីដេអូឯកសារ (Documentary) ពិពណ៌នា សង្ខេបភាពយន្ត (Film Review), ចំណេះដឹងទូទៅ, ការសំដែងសិល្បៈ និងចម្រៀង, និងការអប់រំជាដើម។
ក្រុមហ៊ុនឌីជីថលមេឌៀ និងអ្នកផលិតមាតិកា ក៏បានលើកឡើងពី បញ្ហាប្រឈមចំពោះមុខរបរនៃការផលិត ខ្លឹមសារឌីជីថល រួមមានការលួចចម្លងស្នាដៃ និងកម្មសិទ្ធបញ្ញា, កង្វះមាតិកាដែលមានគុណភាព សម្រាប់ អ្នកប្រើប្រាស់ឬទស្សនា, បញ្ហាហិរញ្ញវត្ថុនិងការប្រភពចំណូល, បញ្ហាបច្ចេកទេសជាមួយថ្នាលបង្កើតឬផ្តល់ មាតិកាដូចជា Facebook ឬ YouTube, កង្វះការគាំទ្ររបស់បណ្តាញសារព័ត៌មាន, និងការបណ្តុះបណ្តាល ជាដើម។
សម្រាប់បញ្ហាប្រឈមនេះ ក្រសួងប្រៃសណីយ៍និងទូរគមនាគមន៍ នឹងស្វែករកកិច្ចសហការជាមួយក្រុមហ៊ុនធំៗ ដូចជា Facebook និង YouTube ជាដើមដើម្បីធ្វើការបណ្តុះបណ្តាល និងដោះស្រាយបញ្ហា របស់សហគមន៍អ្នកផលិតមាតិកានៅកម្ពុជា។
បន្ថែមពីលើនេះ ក្នុងស្មារតីជួយសម្រួលដល់ធុរកិច្ចថ្មីឌីជីថល ក្រសួងប្រៃសណីយ៍និងទូរគមនាគមន៍ បានបង្កើត នូវមជ្ឈមណ្ឌលនវានុវត្តន៍ឌីជីថល ស្ថិតនៅក្រោមបណ្ឌិត្យសភាបច្ចេកវិទ្យាឌីជីថលកម្ពុជា ដើម្បីរួមចំណែកក្នុង ការកសាងអេកូឡូស៊ីសហគ្រិនភាព និងគាំទ្រដល់ធុរកិច្ចថ្មីឌីជីថល សំដៅលើកកម្ពស់នវានុវត្តន៍ជាតិ។
មជ្ឈមណ្ឌលនេះនឹងដើរតួនាទីយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការអនុវត្តនូវកម្មវិធីគាំទ្រ និងលើកទឹកចិត្តធុរកិច្ចថ្មីឌីជីថល ស្របតាមអនុក្រឹត្យស្តីពីការគ្រប់គ្រងនិងការលើកទឹកចិត្តថ្មីឌីជីថលដែលទើបទទួលបានការអនុម័តពីរាជរដ្ឋាភិបាល ក្រោមគំនិតផ្តួចផ្តើមរបស់ក្រសួងប្រៃសណីយ៍និងទូរគមនាគមន៍។
ក្នុងប្រព័ន្ធអេកូឡូស៊ីនេះ អ្នកផលិត មាតិកាឌីជីថល ក៏ជាផ្នែកមួយយ៉ាងសំខាន់ដែលអាចរួមចំណែកក្នុងការជំរុញដល់ដំណើរការអាជីវកម្មរបស់ ធុរកិច្ចថ្មីឌីជីថល និងនវានុវត្តន៍ជាតិ តាមរយៈការធ្វើកិច្ចសហការផ្សព្វផ្សាយ, ការចូលរួមបង្កើតនូវផលិតផល ឬសេវាកម្មឌីជីថលថ្មីៗ និងបញ្ជ្រាបការយល់ដឹង បណ្តុះបណ្តាល និងអប់រំជាដើម។
ជម្រាបជូនដែរថា កាលពីថ្ងៃចន្ទទី ៣០ ខែសីហា ឆ្នាំ ២០២១ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងប្រៃសណីយ៍ បានជួបសំណេះសំណាលជាមួយផលិតករមាតិកាឌីជីថលច្រើនជាង ៥០ រូបដូចជា៖ អ្នកអភិវឌ្ឍមាតិកាឌីជីថល (Digital Media Creators), Vlogger (ឬ Youtuber), សិល្បៈករចម្រៀង (Digital Singers), សិល្បករឌីជីថល (Digital Artist), បុគ្គលមានឥទ្ធិពល (Influencers), ផលិតករភាពយន្ត (Filmmakers), ផលិតករតន្រ្តី (Music Producers) និងគំនូរជីវចលឌីជីថល (Digital Animation) ៕