ស្វែង​យល់ពី​មហាវិថី​ឈ្នះឈ្នះ ដែលភ្ជាប់​ពី​ផ្លូវ​ជាតិ​លេខ៤ ដល់​ផ្លូវជាតិ​លេខ៦

  • 2018-12-27 09:39:24
  • ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0

ចន្លោះមិនឃើញ


មហាវិថី​ឈ្នះ​ឈ្នះ មាន​ប្រវែង​សរុប ២៤,៤៨​គីឡូម៉ែត្រ ទទឹង ២២ម៉ែត្រ​ ចាប់ពី​ផ្លូវ​ជាតិ​លេខ៤ ដល់ផ្លូវ​ជាតិ​លេខ៦ កាត់តាម​ស្ពាន​ព្រែកព្នៅ។ មហាវិថីនេះ​ត្រូវបាន​បែងចែក​ជា ២​កំណាត់ ក្នុងនោះ៖

-កំណាត់ផ្លូវ​ទី១ ចាប់ពី​ផ្លូវលេខ៤ ដល់​គល់ស្ពាន​ព្រែកព្នៅ​ត្រើយ​ខាងលិច មាន​ប្រវែង ១៦ ៦៥០ម៉ែត្រ​ ជា​ប្រភេទ​ផ្លូវ​បេតុង​អារមេ។

-កំណាត់ផ្លូវ​ទី២ ចាប់ពី​គល់​ស្ពាន​ព្រែកព្នៅ​ត្រើយ​ខាងកើត ដល់ផ្លូវ​លេខ៦ មាន​ប្រវែង ៧ ៨៣៧ម៉ែត្រ មាន​ទទឹង ២៥,៥ម៉ែត្រ មាន​សួនច្បារ​កណ្តាល​​ទំហំ​ ៦ម៉ែត្រ ដោយមាន​ដាំដើម​ច័ន្ទ​គីរី ជា​ប្រភេទ​ផ្លូវ​បេតុង​អារមេ ដែល​អតីត​ជាផ្លូវ​វិនិយោគ​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន​លីយ៉ុងផាត់។

ខណ្ឌ​ដែល​ផ្លូវ​នេះ​ឆ្លងកាត់​រួមមាន៖ ​ខណ្ឌ​ពោធិ៍សែនជ័យ ខណ្ឌ​សែនសុខ ខណ្ឌ​ព្រែកព្នៅ និង​ខណ្ឌ​ជ្រោយ​ចង្វារ។

លោក សាំ ពិសិដ្ឋ ប្រធាន​មន្ទីរ​សាធារណការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន​រាជធានី​ភ្នំពេញ បាន​ឱ្យដឹង​ថា មហាវិថី ឈ្នះ​ឈ្នះ ជាផ្លូវខ្សែ​ក្រវាត់ក្រុង​ទី៣ សម្រាប់​បម្រើ​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​ធុនធ្ងន់ និង​ធុនស្រាល ពង្វាង​ចរាចរណ៍​ មិន​ឱ្យ​ចូល​មក​ក្នុង​រាជធានី​ភ្នំពេញ ស្ថិតនៅក្នុង​ភូមិសាស្ត្រ​ខាងជើង និង​ខាងលិច​រាជធានី​ភ្នំពេញ ហើយ​ក៏មាន​តួនាទី​ក្នុងការ​តភ្ជាប់​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​ទំនិញ គ្រប់ប្រភេទ​ឆ្លងកាត់​តំបន់​ភាគខាងត្បូង​ទៅ​តំបន់​ភាគខាង​ជើង​នៃ​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា។

ចំពោះ​គម្រោង​សាងសង់​មហាវិថី​ឈ្នះឈ្នះ​នេះ លោក សាំ ពិសិដ្ឋ ក៏បាន​បញ្ជាក់ដែរ​ថា ដោយ​ប្រឈមនឹង​ទឹកជន់​លិច នៅ​ទីតាំងខ្លះ​ និង​ដោយ​រងនូវ​ការ​ដឹកជញ្ជូន​ធុនធ្ងន់​ បណ្តាល​ឲ្យផ្លូវ​ទំនប់​រងការ​ខូចខាត​ នៅឆ្នាំ​២០១២ រដ្ឋបាល​រាជធានីភ្នំពេញ​ បាន​ចាត់ឱ្យ​មន្ទីរ​សាធារណការ និង​ដឹកជញ្ជូន​រាជធានីភ្នំពេញ ធ្វើការ​សិក្សា​លើក​គម្រោង​សាងសង់​ជាផ្លូវ​បេតុង​អារមេ ជា​ដំណាក់កាល​វិញ។ ក្នុងនោះ​៖

-ដំណាក់កាល​ទី១ ចាប់ផ្តើម​សាងសង់​នៅឆ្នាំ​២០១២ ជាផ្លូវ​បេតុង​អារមេ កម្រាស់​២០សង់ទីម៉ែត្រ បណ្តោយ​ប្រវែង ៤០៤៣​ម៉ែត្រ ទទឹង ២២​ម៉ែត្រ ក្នុងនោះ​សួនច្បារ​កណ្តាល ២,៥​មែត្រ ផ្លូវ​ទទឹង ៩,៧៥ម៉ែត្រសងខាង ​ចាប់ផ្តើម​ពីផ្លូវជាតិ​លេខ៤ ដល់ផ្លូវ​រថភ្លើង​ខ្សែ​បាត់​ដំបង។ កំណាត់ផ្លូវនេះ​ក៏មាន​ដាក់​បណ្តាញ​លូ​ទំហំ ១,៥​ម៉ែត្រ​សងខាង ​ដំឡើង​បង្គោល​ភ្លើង​បំភ្លឺ​ព្រែក​ជា២ ចំ​កណ្តាល​សួនច្បារ​ចំនួន ១៣៤ដើម និង​ដាក់​ស្លាក​សញ្ញា​ចរាចរណ៍​ផងដែរ។ ហើយ​រហូត​មកដល់​ពេលនេះ កំណាត់​ផ្លូវថ្មីនេះ ​បាន​ប្រើប្រាស់​អស់​រយៈពេល ៥ឆ្នាំ​ហើយ តែ​ផ្លូវនៅ​មាន​គុណភាព​រឹងមាំ​ល្អ​នៅឡើយ។

-ដំណាក់កាល​ទី២ ចាប់​សាងសង់​នៅឆ្នាំ​២០១៥ ជាផ្លូវ​បេតុង​អារមេ កម្រាស់ ២០​សង់ទីម៉ែត្រ បណ្តោយ​ប្រវែង ១២ ៦០៧​ម៉ែត្រ ទទឹង ២២ម៉ែត្រ ក្នុងនោះ​សួនច្បារ​កណ្តាល ២,៥មែត្រ ទទឹង​​ផ្លូវ ៩,៧៥ម៉ែត្រ ចាប់ពី​ផ្លូវ​រថភ្លើង​ខ្សែ​បាត់ដំបង ដល់ស្ពាន​ព្រែកព្នៅ​ខាងលិច។

លោកបាន​បញ្ជាក់​បន្ថែម​ទៀតថា ដោយសារ​លទ្ធភាព​ថវិកា​មាន​កម្រិត រដ្ឋបាល​រាជធានី​ភ្នំពេញ បាន​ធ្វើការ​សាងសង់​ជា​ជំហានៗ ដោយ​នៅក្នុង​២០១៥ ដល់ឆ្នាំ​២០១៦ កំណាត់​ផ្លូវនេះ ត្រូវបាន​សាងសង់​ឡើង ជា​ប្រភេទ​ផ្លូវ​បេតុង​អារមេ​មួយ​ចំហៀង​ផ្លូវមុន ដើម្បី​អាច​ធ្វើ​ចរាចរណ៍​បាន​ទ្វេទិស​ជា​បណ្តោះអាសន្ន និង​ចាក់ដី​ពង្រីក​ផ្លូវ​នៅ​ចំណុច​ទីតាំង​ទំនប់​កប់ស្រូវ។

នៅឆ្នាំ​២០១៧-២០១៨ គម្រោង​នេះ​បាន​បន្ត​ស្ថាបនា​ផ្លូវ​បេតុង​អារមេ​មួយ​ចំហៀង​ផ្លូវ​ទៀត ព្រមទាំង​ស្ថាបនា​សួនច្បារ​កណ្តាល​ទ្រូងផ្លូវ ដំឡើង​បង្គោល​ភ្លើង​បំភ្លឺ និង​ដាក់​ស្លាក​សញ្ញា​ចរាចរណ៍​។

ការ​ចាប់ផ្តើម​តាំង​ពី​បើកការដ្ឋាន​ រហូតដល់​បញ្ចប់​ការ​សាងសង់ មាន​រយៈពេល ៦​ឆ្នាំ ពោលគឺ​បាន​បញ្ចប់​នៅថ្ងៃទី ១៥ ខែធ្នូ ឆ្នាំ​២០១៨ ហើយ​រដ្ឋបាល​រាជធានី​ភ្នំពេញ ក៏បាន​ដាក់​ឱ្យ​ប្រើប្រាស់​កំណាត់ផ្លូវដែល​​សាងសង់​រួច​នេះ ធ្វើ​ចរាចរណ៍​ជា​បណ្តោះអាសន្ន​តាម​តម្រូវការ​ចាំបាច់​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ៕

ប្រភព៖ រស្មីកម្ពុជា ប្រែ​សម្រួល៖ សំភី

អត្ថបទថ្មី
;